czwartek, 7 maja 2020

SPRAWDZIAN KL. I


     


     Na wykonanie testu macie 2 godz.zaczynamy o 11:00 a kończymy, czyli wysyłamy zdjęcie tabeli z zaznaczonymi odpowiedziami, do godziny 13:00.

Możecie zrobić zdjęcie z ekranu samej tabelce. Zdjęcie otworzyć z galerii w telefonie i edytować. Wybrać narzędzia do rysowania (ołówek średniej grubości) i palcem zaznaczamy właściwe odpowiedzi. Zapisujemy i wysyłamy😁

    1.      Wstawka oznacza uzupełnienie wyposażenia pokoju hotelowego o

    A.      żelazko.
    B.      kwiaty.
    C.      dodatkowe łóżko.
    D.     dodatkową poduszkę.

    2.      Który z elementów wyposażenia pokoju jest obowiązkowy w hotelach każdej kategorii? 

    A.      lustro.
    B.      sejf.
    C.      lodówka.
    D.     telefon.

    3.      Symbolem DBL oznacza się noclegi w pokoju

    A.      jednoosobowym.
    B.      trzyosobowym.
    C.      dwuosobowym.
    D.     czteroosobowym.

    4.      Dostawka przygotowana dla gościa hotelowego to

    A.      owoce na paterze.
    B.      dodatkowe łóżko.
    C.      meble na balkonie.
    D.     pudełko czekoladek.

    5.      Główny przystanek windy dla gości w hotelu znajduje się na poziomie

    A.      lobby.
    B.      piwnicy.
    C.      najwyższego piętra.
     D.     tarasu na dachu.

   6.      Wskaż główne zadanie portiera w hotelu.

    A.      Utrzymanie czystości w pokojach.
    B.      Otwieranie gościom drzwi.
    C.      Zbieranie wywieszek klamkowych.
    D.     Zanoszenie gościom bagażu do pokoju.

   7.      Single bed to określenie oznaczające

   A.      łóżko piętrowe.
   B.      łóżko jednoosobowe.
    C.      dostawkę.
    D.     koję.

    8.      Możliwość wygodnego spożywania posiłku przez gościa hotelowego w jednostce mieszkalnej hotelu 5* zapewnia 

    A.      stolik.
    B.      biurko.
    C.      etażerka.
    D.     kredens.

    9.      Wskaż minimalne wymiary łóżka jednoosobowego w pokoju hotelowym.

    A.      90 x 200 cm
    B.      60 x 180 cm
    C.      120 x 220 cm
    D.     100 x 210 cm

    10.  Który element wyposażenia pokoju jest wymagany tylko w hotelach 5*?

    A.      Minibar.
    B.      Sejf.
    C.      Lustro.
    D.     Bagażnik.

    11.  W trakcie sprzątania jednostki mieszkalnej niedopuszczalne jest 

    A.      sprawdzanie ilości wieszaków w szafie.
    B.      przeglądanie rzeczy gościa i używanie jego kosmetyków.
    C.      położenie na krześle lub fotelu narzuty i poduszek.
    D.     otwieranie okna w celu przewietrzenia.


    12.  W pokoju przeznaczonym dla VIP-a pokojowa powinna przygotować

    A.      przystawkę.
    B.      dostawkę
    C.      nadstawkę.
    D.     wstawkę.

    13.  Skrót SGL oznacza pokój

    A.      dwuosobowy.
    B.      jednoosobowy.
    C.      wieloosobowy.
    D.     trzyosobowy.

    14.  Podstawowym sprzętem zmechanizowanym stosowanym do utrzymania czystości i porządku w części pobytowej obiektu hotelarskiego jest

    A.      cykliniarka.
    B.      froterka.
    C.      polerka.
    D.     odkurzacz.

    15.  Do przechowywania pieniędzy i cennych przedmiotów w hotelu służy
    A.      sejf.
    B.      biurko.
    C.      minibar.
    D.     bagażnik.

    16.  Gość zarezerwował pokój w hotelu o najwyższym standardzie, składający się z salonu i sypialni. Jest to pokój typu
A.      APT
B.      DBL
C.      SGL
D.     TPL

  17.  Który typ pokoju hotelowego jest wyposażony w dwa pojedyncze łóżka?

A.      Twin.
B.      Double.
C.      Suite.
D.     Single.

  18.  Pokoje hotelowe dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich należą do jednostek
A.      rezydencjonalnych
B.      standardowych.
C.      podstawowych.
D.     specjalnych.

  19.  Łóżko w jednostce mieszkalnej należy do wyposażenia

A.      pełnego.
B.      uzupełniającego.
C.      częściowego.
D.     podstawowego.

  20.  Przedstawiony na rysunku element wyposażenia jednostki mieszkalnej to stolik












A.      pomocniczy.
B.      barowy.
C.      nocny.
D.     okolicznościowy.

    21.  Jednostka mieszkalna typu twin to pokój z
    A.      łóżkiem piętrowym.
    B.      podwójnym łóżkiem.
    C.      dwoma pojedynczymi łóżkami.
    D.     łóżkiem jednoosobowym.

    22.  Zawartość wstawki dla gościa VIP obejmuje najczęściej

    A.      bukiet kwiatów, butelkę wina, kosz z owocami i czekoladki.
    B.      kartę menu restauracji hotelowej i cennik usług dodatkowych.
    C.      dodatkowe poduszki i ręczniki kąpielowe.
    D.     dodatkowe łóżko.

   23.  W przedpokoju jednostki mieszkalnej najczęściej lokalizuje się:

    A.      stolik nocny, sofę.
    B.      wbudowaną szafę, wieszak z lustrem.
    C.      biurko, stolik okolicznościowy.
    D.     fotel wypoczynkowy, minibarek.

    24.  W klasycznym minibarze w pokoju hotelowym nie powinno zabraknąć:

    A.      alkoholi, napojów chłodzących, drobnych przekąsek.
    B.      napojów gorących, tartinek, słonych przekąsek.
    C.      kawy, herbaty, soków owocowych.
    D.     napojów gorących i chłodzących, deserów lodowych.

    25.  Piasek i błoto to zanieczyszczenia podłogi występujące najczęściej
    A.      w restauracji hotelowej.
    B.      w jednostce mieszkalnej.
    C.      w holu recepcyjnym.
    D.     w hotelowym SPA.

    26.  Drążki, wieszaki, półki i szuflady stanowią wyposażenie wewnętrzne
   A.      regału.
   B.      kontuaru.
    C.      szafy garderobianej.
    D.     kredensu kuchennego.

    27.  Jednostka mieszkalna bez progów, wyposażona w przyciski wzywające pomoc, przeznaczona jest dla gościa
    A.      z dziećmi.
    B.      biznesowego.
    C.      ze zwierzętami.
    D.     niepełnosprawnego.

    28.  Wskaż zastosowanie stolika okolicznościowego w pokoju hotelowym.

    A.      Serwowanie potraw i napojów.
    B.      Umieszczenie walizki gościa.
    C.      Ustawienie telewizora.
    D.     Prasowanie odzieży.



    29.  Obsługa techniczna hotelu, ze względu na bezpieczeństwo gości i personelu, powinna regularnie dokonywać przeglądu

    A.      sprawności urządzeń biurowych.
    B.      sprawności urządzeń dźwigowych.
    C.      stanu czystości w sanitariatach.
    D.     stanu czystości w pokojach.

    30.  Który z wymienionych typów pokoi ma podwyższony standard?

    A.      Single.
    B.      Superior.
    C.      Studio.
    D.     Duplex.


NUMER ZADANIA
ODPOWIEDZI
1.
A
B
C
D
2.
A
B
C
D
3.
A
B
C
D
4.
A
B
C
D
5.
A
B
C
D
6.
A
B
C
D
7.
A
B
C
D
8.
A
B
C
D
9.
A
B
C
D
10.
A
B
C
D
11.
A
B
C
D
12.
A
B
C
D
13.
A
B
C
D
14.
A
B
C
D
15.
A
B
C
D
16.
A
B
C
D
17.
A
B
C
D
18.
A
B
C
D
19.
A
B
C
D
20.
A
B
C
D
21.
A
B
C
D
22.
A
B
C
D
23.
A
B
C
D
24.
A
B
C
D
25.
A
B
C
D
26.
A
B
C
D
27.
A
B
C
D
28.
A
B
C
D
29.
A
B
C
D
30.
A
B
C
D

ZADANIE DLA KL III (2 godz.)

TEMAT:  Konserwacja sprzętu rekreacyjnego 1. Planując prace konserwacyjne i renowacyjne sprzętów rekreacyjnych i urządzeń należy: - ustalić...